Без коментар : Хората от Елин Пелин: Мафията на кмета Янков си го уби

Без коментар : Хората от Елин Пелин: Мафията на кмета Янков си го уби
Вестник Монитор

В Елин Пелин не вярват в “любовната версия”
Между 60 и 100 млн. лв. не са влезли в общината от сделки под масата

Павлина Живкова

Мафията уби кмета Янков. Защото той бе част от нея. Това говорят всички в гр. Елин Пелин. Никой не вярва във версиите, че любовна афера с директорка на гимназия и ревност са изпратили стрелец в дома на Янков.

В Елин Пелин се смеят и на твърденията, че смъртта му е свързана с мистериозно досие, според което той бил агент на Шесто управление на ДС. Хората от града и няколко села край него, в които цените на имотите през последните три години са скочили 20 пъти, са убедени, че мотивите за убийството трябва да се търсят единствено в аферите с общински терени. И в грандиозните планове на кмета Янков за индустриални паркове, флотационни фабрики, шестзвездно зелено селище с площадка за хеликоптери. Аферите миришат и на газ.

Местните са изчислили, че между 60 и 100 млн. лева не са влезли в общинската хазна от сделки под масата, в които основните действащи лица са убитият кмет и неколцина общинари.
Както "Монитор" вече писа в гр. Елин Пелин всички наричат кръга на кмета и няколко съветници, успели да се докопат до най-големите парчета от общинската баница, групата на феодалите.

Имотните афери на Любомир Донов, Емил Бозев, Петър Савов и Трайко Цветанов започват още през 2004 г. Председателят на общинския съвет и местните парламентаристи първо опипват почвата с "пилотни проекти". Схемата за покупка на атрактивни терени в селища край магистралите "Тракия" и "Хемус" и край терминали и индустриални зони изглежда така: Подставено лице подова молба до кмета, с която иска да замени своя земя за общинска. Дни по-късно я продава на някого от местните феодали.

Грандиозните планове човека, който седна в стола на убития Янко Янков, Емил Бозев, започват да се осъществяват през ноември 2004 година. Тогава общинските съветници гласуват единодушно фирмата на колегата им " Агростандарт ЕДВ" ( по това време Бозев е съветник от "Морал и отговорност") да получи 20 дка общинска земя срещу 4 свои ниви в с. Равно поле. На 27 май 2005 година с договор за замяна №255 друга фирма на Бозев успява да купи 450 дка от Елена Сергеевна. Преди това жената е заменила ниви, купени на безценица от селяните за общински земи.

Савов вдигна ресторант в гимназията
Другият основен играч от групата на местните феодали в Елин Пелин Петър Савов успява да вдигне с благословията на кмета Янко Янков и общинските съветници свой ресторант в двора на гимназията. Школото се намира срещу къщата на Савов.

Човекът на НДСВ в местния парламент Савов изтъква като своя заслуга изграждането на тенис-корт в двора на гимназията. За съоръжението парите са дадени по т.нар. "царски проекти", а общината е дофинансирала съоръжението. Междувременно Савов регистрира сдружение "Тенис-голф клуб­ Елин Пелин" и става негов председател. По силата на това той събира и парите от тенис-корта.

През март 2005 г. Янко Янков внася предложение в общинския съвет, в което настоява да се даде право на сдружението "Тенис-голф клуб" да строи до корта. Кметът предлага да бъде отстъпено право на строеж на Савов върху 375 кв м върху които да се изградят бани, съблекални, кафе-сладкарница и спомагателни постройки. На кмета е дадено право да сключи договор за продажбата на терена с председателя на УС на "Тенис-голф клуб­ Елин Пелин", т.е. с Петър Савов. Веднага е посочена и цената на земята ­ 8 180 лв.
В момента бившият МВР кадровик Савов се изживява като ресторантьор в двора на гимназията.

Йошка Никифорова: Срязах си вените, за да ги спра
През август миналата година започна строителство на огромни магазини пред прозорците на блокове 1,2 и 3 на ул. "Климент Охридски".

Като видяхме, че започват да вдигат постройки се вдигнахме на бунт. Делегация от 6 човека отидохме при кмета Янко Янков. Искахме да знаем защо се започва строителство, кой и кога е взел решение за това. Той бе категоричен, че строежи ще има. Обяснихме му, че не са спазени отстоянията и не може на два метра от прозорците ми да има сграда, която да засенчва апартамента. Янков не пожела да дойде.

Написахме жалба и я занесохме. Обеща да премести обектите върху тротоара, обяснихме, че и това е незаконно. Писахме до министерството на регионалното развитие, оттам наредиха на ДНСК да направят проверка. Специалистите забраниха вдигането на единия търговски обект, а другия спряха с протокол през август. Строителството обаче не спря и през септември хората от трите блока обявихме верижна гладна стачка. Спряхме протеста след два дни, защото дойдоха от телевизията, снимаха ни и ние помислихме, че това ще накара кмета да изпълни предписанията на строителния контрол. Нищо подобно.

Останах вдовица, когато синът ми беше на 12 години. Той се ожени, а когато детето му беше на 4 годинки, направи катастрофа. Загина снаха ми. Аз гледам детето, а синът ми е инвалид. Аз знам как съм изплащала апартамента. Имам 40 години трудов стаж и получавам 100 лв. пенсия, с които гледам сина си и детето му. И да дойде един момент кметът да ми затваря погледа, да ми отнема въздуха… И не моя, а на това дете, което иска да бъде като всички останали… Отчаяна съм!
Те ме лъгаха толкова дълго. Сложиха колчета и ми обясниха, че БКС-то ще прави тротоари. Аз виждам, че наливат основи. И тогава пак отидох в кметството. Не знаех, че има сесия. Беше на 26 октомври. Вдигнах скандал във фоайето. Настоявах да ми покажат документ за основанието за строителството на магазините.Там никой не ми обърна внимание.

Зам.-кметът Бранков само ме попита: "Кой си ти бе?" А много добре ме познава, защото 20 години съм работила като библиотекар. Не мога да опиша в какво състояние изпаднах от този цинизъм. И си срязах вените. В коридора на общината. Бранков веднага нареди да извикат полиция и линейка. Полицаите ми посиниха ръцете. Дърпаха ме жестоко. И ме заведоха при психиатър ­ да ме освидетелства, че съм луда. Защото аз крещах : Общинска мафия. Няма ли кой да ни избави от нея? Няма ли кой да я спре?
Мафията уби кмета Янко Янков. Защото той бе от мафията. Нека да не говорят за любовни и битови истории. Мафията го утрепа и това говорят всички в Елин Пелин. Заради сделките, които направиха.

Емил Бозев - феодалът на с. Равно поле
- Три терена с обща площ 450 дка Бозев купува чрез своята фирма "Евростройстандарт" за по 60-70 ст. на кв. м. през 2005 г.
- Година по-късно Бозев вече е усъвършенствал схемата по замените. На 17 януари 2006 г. общината продава на неговата фирма "Агростандарт ЕДВ" 3 дка в с. Равно поле. През февруари Бозев ги препродава на съпругата на председателя на общинския съвет в Елин Пелин Трайко Цветанов ­ Марийка.
- Пак на 17 януари "Агростандарт ЕДВ" купува от общината и други три декара в Равно поле и през февруари ги продава на друга заслужила съпруга ­ Евелина, която е жена на общинския съветник и шеф на електроразпределение в Елин Пелин Любомир Донов.
- От 17 януари са и още три договора за продажба. Общата площ на земите, които Бозев купува чрез двете си фирми е около 11 дка. Тези терени той запазва за себе си.
- Същата дата носят и други четири договора с "Евростройстандарт" на Бозев. На 17 януари 2006г. съветникът купува 75 дка в Равно поле, които на 30 януари продава на двама софиянци. В Елин Пелин твърдят, че само от тази сделка Бозев е спечелил около 2 800 000 лв., тъй като от всеки декар при минималните пазарни цени от 30 лв.на кв м се печелят по 39 000 лв на декар.
- Други 75 дка общинска земя в Равно поле, купени от Бозев пак на 17 януари са продадени след седмица на Владислав Вълев, а на 2 февруари отново са купени. Този път от сина на Емил Бозев Стефан.
- 40 дка, с които общинският съветник Емил Бозев се сдобива пак на 17 януари, са продадени десет дни по-късно на Николай Коларов. Бозев обаче не се разделя със 147 дка до минералните извори в селото.
- В момента обаче част от закупените земи попадат в Натура 2000.

Коментари