"Не съм феодал"


редседателят на ОбС в гр. Елин Пелин Трайчо Цветанов пред вестник Монитор):

- Г-н Цветанов, защо в Елин Пелин наричат вас и няколко общински съветници феодали?
- Аз не съм феодал. Нямам дори кола. Елате да видите в каква къща живея.
- Спазва ли общината процедурите по търговете и конкурсите за продажба на общински земи и имоти?
- Първо искам да разберете каква е процедурата. Когато някои хора имат намерение да закупят каквото и да било - апартаменти, терени, земи, гаражи, сгради и т.н те идват и дават молба до кмета. Кметът пък дава предложение с комплектовани документи (актове за собственост, скици и молбата на господина, който предявява желание да купи). Тия документи идват тук при мен, аз ги парафирам за всяка комисия. В нашия Общински съвет комисиите са седем, а съветниците 21. След това комисиите разглеждат документите и ги внасят в общинския съвет за гласуване. Минава това нещо и на другата сесия се внасят оценките, които се правят от външни оценители. Тогава кметът пак внася документи в комисията, а тя вдига цените.
- Ако аз поискам да си купя една общинска сграда е достатъчно да подам молба до кмета. Така ли е?
- Разбира се. Вие подавате документ и заявявате желание, че искате да закупите сграда.
- Защо община Елин Пелин има два сайта?
- Това не го знам. Не се занимавам, дори не работя с компютри.
- Как ще ми обясните факта, че за един от търговете в един и същи ден е взето решение да бъде продадена земя, като преди това се направи оценка от лицензиран оценител. Същия ден е взето второ решение за цената, на която да се продава земята, както и трето решение да бъде обявен търг с начална цена еди-колко си. Кой е направил оценката на тази земя?
- Оценител. Със заповед на кмета.
- Как оценител в рамките на един и същи ден?
- Пак ви казвам, това не е в нормативите на общинския съвет. Това е работа на общинската администрация. Ние взимаме решението, правим оценката. Оттук нататък дет' се казва другото не ни интересува.. всичко си извършва кметът. Това е негово задължение по процедура.
- А защо не обявявате в национален ежедневник търговете?
- Знам, че се обявяват в "Елин Пелин Днес", в "Дума", в "Земя". Или на таблото може да го видите сега, всички документи за търговете и за конкурса се излагат.
- Вие колко фирми имате регистрирани - ваши собствени?
- Нито една.
- А знаете ли, че господин Бозев има фирми?
- Имаше, но те са си на сина му.
- Как ще са на сина му, след като фирма "Сел", с която купува земя в Равно поле 98% е негова собственост?
- Не съм го проверявал, не знам.
- А вие ще му зададете ли въпроса, как като кмет има фирми?
- Той много добре знае закона, че не трябва да има фирми, когато е длъжностно лице. Сигурно има фирми човека, той се занимава с бизнес, познавам го.
- С какъв бизнес се занимава?
- Ами той е старши одитор, прави оценки на предприятия, приключва баланса на предприятията. Той е бил изпълнителен директор на "Верила".
- Вие колко земя сте си купили в Равно поле?
- Нито един декар. Аз продавам земя и продадох земя.
- А по колко продавате земя?
- Според купувача.
- Добре, кажете ми, по колко продавате вашата земя?
- Зависи как се спазарим с купувача. Например продал съм земя и по 5 000 лева за декар зад линията между Лозен и Казичене - 3 декара съм продал. По 5 000 лева декара.
- А защо общинският съвет продава за по 0,60 ст. на квадратен метър?
- 0,60 ст. на кв. метър са 600 лв. на декар. Но това е първоначалната цена. След това се вдига. Например: това, което го строят в момента в Равно поле между стопанството и селото - там се прави печатница. Това е 8-ма категория земя, където дървета не никнат. Няма нито едно дърво в този район, заради солените почви. Ами за нея дадоха 220 000 лв. на търга.
- Е да, но когато купува фирма "Сел", която е на госп. Бозев, не дава толкова пари. Как този търг, след като е бил анулиран, е проведен на 29 декември без да бъде обявен. Питам за едни 300 дка. земя, които се намират в Равно поле?
- Ние не знаем кой ги купува тези земи…Вие знаете ли колко фирми има тук, аз да не съм следовател, да разследвам фирмите?
- Значи Вие не знаете коя е фирма "Сел"?
- Ами не знам, разбира се, откъде да знам аз фирмите на Бозев или на някой друг фирмите?
- А какво е това сдружение, с което искате да купите БКС-то, в което влизате и Вие?
- Аз не влизам. Има определение в съда, прочетете го. Там си влиза Венци Мишев, който си е управител, ние не. Това са измишльотини! Решението на съда излиза на 29 декември. Така му се иска, за да спечели делото господина. Ние не участваме. Намерете ми къде пише, че участваме? Сдружението е на работниците, които участват в БКС-е - Венци Мишев и т.н…
- По какъв начин господин Донов и господин Бозев си купиха етажи от битовия комбинат? И срещу колко?
- Доколкото знам за 75-78 000 лева. но аз не знам Любо Донов да си е купил етаж. Там са няколко човека, не само Бозов.
- Общински съветници?
- Не. Там са юристи, които си имат кантори. Адвокатите са вземали по една стая.
- Как приключи проверката за изразходването на средствата по наводненията?
- Ами правиха тука…Нищо не откриха, доколкото съм слушал, казаха, че всичко е нормално.
- А какъв беше мотивът да поискате актуализация на бюджета?
- Бюджетът не е увеличен. От 8 -9 млн близо стана 13,5-14 млн. общо. Това е от продажби, такси. Общо взето общината работи спокойно, работи добре, няма никакви притеснения.
- Откъде дойде увеличението на разходите с 5 млн?
- Къщички правихме за ромите. Госп. Янков заяви пред комисията за бедствия и тези средства трябваше да се преведат от Аварии и бедствия. Тия неща висяха във въздуха
- Значи общината е изразходвала парите за строителството на цигански къщи?
- Да, осигурихме им много по-добри условия.
- Колко къщички построихте?
- Някъде около 35-40.
- Това означава, че всяка е излязла за по 125 000 лв.
- Е, харчили сме и пари за други неща. Не всичко е отишло за къщите на ромите. Ама питайте зам. кметът Димитър Бранков.

Коментари